لیز ادی و آلیسا رودرمن در کنار هم
ارتباط میان دو هم بنیانگذار شاید مهم ترین موضوع در هراستارتاپباشد. قبل اینکه ۲نفر بخواهند در کنار هم استارتاپی را تاسیس کنند، باید سوالات زیادی از خود بپرسند و به آنها پاسخ دهند. اینکه واقعا کسی بخواهد با فردی دیگر کار کند یا نه، برایش مسئله مهمی است. این مسئله ای است که هر کدام از ما باید فارغ از بزرگی یا کوچکی استارتاپی که برایش کار می کنیم، از خودمان بپرسیم.
آنچه در ذیل می خوانید فهرستی از سوالاتی است که لیز از خودش پرسیده است:
فهرستی که رودرمن آماده کرده بود هم تقریبا مشابه همین فهرست بود به غیر از دو مورد اضافی: آیا می توانی مخالفت خودت را ابراز کنی؟ یک نکته کلیدی وجود دارد و آن هم اینکه وقتی مخالف چیزی هستیم، همیشه باید به نکته مثبت ماجرا فکر کنیم. باید بتوانیم درباره مخالفت خود با حفظ احترام و بدون گرفتن حالت تدافعی بحث و گفت وگو کنیم و در نهایت سعی کنیم هر دو به موضعی مشترک برسیم. سوال بعدی اینکه آیا از شریکت خوشت می آید؟ این یک سوال ساده اما خیلی مهم است چون قرار است شما ساعت ها وقت تان را با شریکتان بگذرانید.
آنشو پراساد، مدیر عامل پلتفرم حمل و نقل Leaf Logistics هم چنین لیستی را تهیه کرده بود:
قرار است چطور تصمیم گیری کنیم؟ در واقع چه کسی قرار است حرف آخر را بزند؟
در طول زمان انتظارات ما از طرف مقابل در خصوص نقشی که ایفا می کنیم چه خواهد بود؟
کتی کارنوت، از شرکای گروهبازاریابیکینگ استون معتقد است این اهداف دراز مدت اهمیت دارند و باید از همان اوایل شراکت به آنها فکر کرد. مثل سوال اساسی نظیر: اصلا ما چرا داریم این کار را شروع می کنیم؟ آیا دلیلش پول است؟ یاسبک زندگی یا ترکیبی از هر دو؟ شما باید در شروع کار کاملا با هم همسو باشید. اما در مرحله بعد باید کمی عمیق شده و به سناریوهای دیگری هم فکر کنید. شما هیچ وقت نمی توانید همه چیز را پیش بینی کنید اما اگر کمی بیشتر وقت بگذارید و با هم تبادل افکار داشته باشید، قادر خواهید بود تفاوت های تقریبی سناریوهای مختلف را پیش بینی کنید و پیش تر تصمیم بگیرد که چطور می خواهید به آنها پاسخ دهید.
هرکارآفرینیکه می خواهد وارد کار شبکه سازی شود، این سوال مطرح است که آیا به هم بنیانگذاری نیاز دارد که از مسائل فنی و تکنولوژی سر در بیاورد؟
پاسخ به این سوال متفاوت است. چیا لین سیمونز، مدیر عامل و هم بنیانگذار LookyLoo یک پلتفرم مبتنی برهوش مصنوعیبرای خرید و فروش است، معتقد است که این انتخاب به نوع شرکت بستگی دارد. سیمونز که خودشتجربه
هم بنیانگذارها باید روزها چند بار از هم خبر بگیرند حالا یا از طریق زوم یا از طریق تماس تلفنی. کارنوت می گوید تفکر استراتژیک و اتحادی که ۲ هم بنیانگذار باید داشته باشند، نیازمند این است که طرفین مدتی از روز را با هم وقت بگذارند و با نحوه اندیشیدن شان به هم نزدیک شوند.
منبع:
درباره این سایت